دسته بندی ها: آموزش ابزارآلات

کاربردها، نحوه استفاده و نکات مهم برای استفاده از اره افقی بر

اره افقی بر، یک ابزار پر قدرت و چند منظوره همراه با قابلیت برش انواع سطوح چوبی، پروفیل، فلزی، گچ، سیمان و … می باشد و در کارهای ساختمانی مانند لوله‌ کشی، تاسیسات الکتریکی و انواع عملیات تخریب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این ابزار کاربردی، برای برش بسیار موارد دیگری در صنعت استفاده می کنند و البته که همه فکر می کنند این وسیله فقط برای برش چوب در صنعت چوب استفاده می شود، ولی این اره برای برش فلز و پلاستیک هم مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین، برای صاف کردن و یا منحنی کردن متریالی مانند چوب، فلز و مصالح ساختمانی هم استفاده می شود، ولی مهم ترین و کاربردی ترین کار این اره برش و اره کردن می باشد و با توجه به نوع برش مورد نیاز کاربران، دارای اندازه و مدل های مختلف می باشد.

انواع اره افقی بر

این اره با توجه به نوع نیاز کاربران، دارای دو نوع برقی و شارژی می باشد و در صورت نیاز به قدرت بیشتر، بهتر است که نوع برقی را انتخاب کنید.

نوع شارژی هم در ولتاژ 18 تا 24 ولت همراه با باتری لیتومی و زمان شارژدهی بالا می باشد و می تواند نیاز کاربران را بر طرف کند.

انواع اره افقی بر و موارد استفاده از آن

مزایا و معایب اره افقی بر شارژی

قابل حمل بودن اره افقی بر شارژی از ویژگی ها و مزیت های این مدل می باشد و به همین دلیل در زمان کار کردن با آن به ژنراتورهای بزرگ، سیم و کابل طولانی نیازی ندارید.

به وسیله ی این اره، به راحتی می توانید برش های منحنی را ایجاد کنید، زیرا با توجه به سرعت متغیر، قابلیت تسلط بر روی کار فراهم می آید.

دقت داشته باشید که، باتری این مدل تا حدودی سنگین می باشد و برای مواردی که قطعه ی مورد نظر برای برش بالای سر شما قرار دارد، کمی سخت می شود.

قابلیت خم شدن تیغه اره افقی بر

یکی از ویژگی های اره افقی بر، قابلیت خم شدن تیغه‌ی آن می باشد و باعث می شود که هیچ زائده‌ای از برش به جا نماند و به ابزار دیگری برای صاف و یک دست شدن نیازی نمی باشد.

نحوه کار با اره افقی بر

در زمان استفاده از این مدل اره، برای داشتن کارایی بیشتر و بهینه مانند دیگر وسایل برقی و شارژی باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید، در ذیل آنها را بیان می کنیم:

انتخاب درست تیغه

همانطور که این وسیله بسیار کاربردی می باشد، در صورت انتخاب نادرست تیغه، برش های اشتباهی انجام می دهد.

برای انتخاب درست ابتدا باید جنس مورد نظر خود را برای برش در نظر داشته باشید و نسبت به نوع آن تیغه را انتخاب کنید. بازه‌ی برش تیغه‌ اره‌ همه کاره بسته به نوع آن بین 100 تا 300 میلی ‌متر در بازار ارائه می شوند.

وصل کردن درست تیغه به سه نظام

همیشه برای متصل کردن تیغه به دستگاه، بهتر است که آن را از برق بکشید و در صورت شارژی بودن باتری آن را جدا کنید و بعد اقدام به تعویض تیغه داشته باشید.

بعد از تعویض تیغه، دقت داشته باشید که سه نظام در جای درست خود قرار گیرد و یک ‌بار تیغه را امتحان کنید و از صحت درستی آن اطمینان حاصل کنید.

به این نکته هم خوب توجه داشته باشید که ممکن است تیغه داغ باشد و به همین دلیل برای تعویض تیغه، حتما از دستکش ایمنی استفاده کنید تا به دستانتان آسیبی وارد نشود.

تسلط داشتن به قطعه کار و عمق برش

برای داشتن یک برش فوق العاده و حرفه ای، باید بر روی قطعه ی مورد نظر تسلط کامل داشته باشید و در زمان برش به قطعات دیگری برخورد نداشته باشید.

از سرعت‌های متغیر هنگام کار استفاده کنید

برای انجام یک کار حرفه ای و تمیز، باید از سرعت های متغیر استفاده کنید و مخصوصا زمانی که به انتهای کار می رسید باید سرعت برش را کاهش دهید، زیرا در سرعت پایین، دست شما را برای عملیات برش بیشتر باز می باشد و می توانید در صورت دلخواه مانور دهید.

نحوه کار با اره افقی بر در انجام کار

کفشک افقی‌ بر، دوست همیشگی شماست

کفشک این دستگاه با وجود کوچک بودن، بسیار مهم می باشد و یکی از پایه های اصلی برای برش است.

بعضی از این کفشک ها، با اندازه ی تیغه به سمت جلو و عقب قابل تنظیم می باشند و باعث افزایش عمر تیغه می شوند.

حالا اگر که این کفشک در دستگاه شما، به صورت ثابت باشد باز هم بسیار مهم است و باعث ثابت نگه داشتن دستگاه و قطعه کار می شود و لرزش دستگاه را از بین می برد.

هنگام برش سطوح ضخیم‌تر تیغه را مانند اره دستی حرکت دهید

کندی تیغه و ضخیم بودن قطعه ی کار مورد نظر، باعث کند پیش رفتن عملیات برش می شوند و در واقع کندی تیغه نشان دهنده ی تعویض تیغه می باشد و در صورت ضخیم بودن قطعه ی کار هم، بهترین روش حرکت دادن تیغه به صورت بالا پایین و مانند اره کردن با اره دستی می باشد. با این کار تیغه می تواند قسمت بیشتری از قطعه ی مورد نظر را برش دهد.

ساختار و نحوه عملکرد اره افقی بر

حرکت این اره برای برش، به صورت رفت و برگشتی می باشد و برای داشتن برش زیبا و یک دست بهتر است که، کاربران به صورتی دستگاه را در دست بگیرند که فشار دست آن ها مانع از جدا شدن و تکه تکه شدن وسیله ی مورد برش شود.

در زمان خرید دستگاه، حتما به نوع کاربری خود توجه داشته باشید، زیرا اگر دستگاه دارای توان بالایی باشد، نمی توانید از آن برای برش های سطوح نازک و کم عرض استفاده کنید. به همین دلیل قبل از انتخاب و خرید این دستگاه به نوع کاربری و سطوح مورد نظر خود توجه داشته باشید.

همچنین نوع تیغه هم باید بر اساس نوع مواد مورد برش زدن باشد، دندانه‌های اره و شکل ظاهری آن برای استفاده‌های مختلف، متفاوت می باشد.

موارد مورد استفاده از اره برقی

این اره، دارای تیغه های مختلفی می باشد و در برش‌های افقی مواد گوناگون مانند: چوب، فولاد، پلاستیک، شاخه درختان، انواع ورق‌های فلزی، انواع ورق‌های چوبی و پروفیل استیل، ایرانیت مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین، برای برش فلزات به غیر از آهن برای لوله‌های ضخیم و نازک دارای کاربرد می باشد و در صنعت ساختمان سازی هم برای برش دیوار چوبی، دیوار کنافی، لوله‌های فلزی داخل دیوار و لوله‌های پلاستیکی هم استفاده می شود.

موارد مورد استفاده از اره برقی در انواع برش ها

نحوه استفاده از اره افقی بر

برای استفاده از این اره ها، باید به این نکته توجه داشته باشید که رعایت نکات ایمنی برای کار کردن با آن ها بسیار مهم می باشد. در ذیل این نکات مهم را ذکر می کنیم:

  • دستگاه برای تعمیر و یا تعویض تیغه، حتما باید خاموش باشد و هیچ اتصالی برای روشن شدن ناگهانی دستگاه وجود نداشته باشد.
  • ابتدا باید محل برش مورد نظر را مشخص کنید و بعد آن را به گونیای اره برقی بچسبانید. محل برش و انتهای تیغه را هم کمی از همدیگر فاصله بدهید و برای برش خوردن، فشار را بر روی نوک تیغه بگذارید.
  • در زمان کار کردن با این وسیله، یک سری تنش هایی ایجاد می شود و اگر بر روی نردبان و یا مکان نامطمئنی قرار دارید، بهتر است که محل ایستادن خود مطمئن باشید و بعد کار خود را شروع کنید.
  • در برخی موارد ممکن است که، لرزش‌های اره باعث تکان خوردن شیء مورد نظر برای برش شود و برای جلوگیری از این اتفاق از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • بزرگی و کوچکی پروژه قدرت مانور اره را نشان می دهد و در صورت انجام پروژه ی بزرگ بهتر است که از افقی بر با قدرت موتور بیشتری استفاده کنید.
  • در صورت نیاز به برش های منحنی و یا دایره‌ای، بهتر است به نوع تیغه توجه داشته باشید.
  • تیغه ی این اره ها، دارای دو نوع سرعت ثابت و متغیر است و تیغه ی با سرعت ثابت، برشی یکنواخت اما با سرعتی ثابت دارد و این موضوع به قطعه کار شما بستگی دارد.
  • کفشک دستگاه، در روند کار پایه‌ای بسیار مهم می باشد و در صورتی که قابل تنظیم باشد، عمر دستگاه را افزایش می دهد.
  • در صورتی که در مکان های مختلف از این اره استفاده می کنید، بهتر است که آن را داخل کیف ابزار مناسب حمل کنید تا هم ایمنی آن رعایت شود و هم آسیبی به دستگاه وارد نشود.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید اینترنتی ابزار میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند.*

آخرین نوشته ها

ابزارهای ضروری برای مهندسین

برای انجام هر کار تخصصی، به یکسری وسایل نیاز می باشد و یک متخصص بدون داشتن ابزار مخصوص نمی تواند…

بهترین کمپرسور باد چه ویژگی هایی دارد؟

کمپرسور های باد، یکی از انواع وسایل بادی می باشند و در کارهای مختلفی مانند: باد کردن لاستیک، کار با…

سختی سنج چیست

سختی سنجی یک نوع دستگاه، برای تعیین سختی سطح می باشد و با توجه به نوع کاربری که دارد برای…