آموزش ابزارآلات

راهنمای خرید چسب آکواریم

چسب اکواریوم

چسب آکواریوم، یکی از انواع چسب ها می باشد و از ترکیب سیلیکون و اکسیژن تولید می شود و مانند یک عایق رطوبتی برای حمام، سینگ ظرفشویی، زه ماشین و در واقع برای مکان هایی که دارای رطوبت هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

این چسب، با توجه به ساختاری که دارد، مانند یک درزگیر عمل می کند و به همین دلیل، دارای قدرت چسبندگی بالا، ضد قارچ و کپک، ماندگاری بالا، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و … می باشد.

چسب سیلیکون و چسب آکواریوم دارای یک ماهیت می باشند و در ایران با نام چسب آکواریوم شناخته می شود و هر دو یک نوع چسب هستند و برای درزگیری سرویس بهداشتی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل ضد آب بودن این نوع چسب، در تمامی موارد صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد چسب آکواریوم

از چسب آکواریوم، برای درزگیری سینک ظرفشویی، آب بندی انواع شیشه و شیشه اکواریوم ماهی، درزگیری زه و واشر خودرو و عایق بندی در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع همانطور که در بالا هم ذکر شد، برای محیط ها و مکان های مرطوب استفاده می شود و به همین دلیل، دارای انواع مختلفی می باشد و هر کدام برای کاربردهای متفاوت مانند: سرسیلندر و مخزن سوخت باید با مقاومت بالا در برابر درمای ۶۰۰ درجه سانتی گراد تولید می شود.

چسب آکواریومی بی رنگ

این مدل بدون رنگ می باشد و به همین دلیل برای چسباندن شیشه های آکواریوم، سینک ظرفشویی و آینه های نوترال مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب آکواریوم سفید

از این نوع چسب، برای درزگیری در و پنجره و نمای ساختمان، سرویس بهداشتی، سینک ظرفشویی، نمای شیشه ساختمان و کاشی و … استفاده می کنند و در برندها و رنگ‌های مختلف به بازار ارائه می‌شوند و چنانچه دارای کیفیت مناسبی باشد بعد از خشک شدن تغییر رنگ نمی دهد و سیاه نمی‌شود.

به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که نمی‌خواهید محل درزگیری مشخص باشد می‌توانید از چسب آکواریوم بی رنگ استفاده کنید.

چسب اکواریوم سفید

چسب اکواریوم سفید در انجام کارهای مختلف

چسب آکواریوم مشکی

از چسب آکواریوم مشکی به دلیل کیفیت و چسبندگی و دوام بالایی که دارد، معمولا برای درزگیری زه خودرو استفاده می کنند و البته که به صورت ضد قارچ هم می باشد.

چسب آکواریومی قرمز

یکی از مقاوم ترین و نسوزترین انواع چسب های آکواریوم و یا همان سیلیکونی می باشد که به عنوان واشر و چسب واشر مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب آکواریوم چند منظوره

این مدل نوع خاصی از چسب آکواریوم برای درزگیری و عایق‌ کاری می باشد و از خود مقاومت بالایی در برابر انواع محرک‌ها نشان می‌دهند و گزینه‌ هایی مناسب برای تعمیرات وسایل مختلف در خانه می باشد.

نحوه استفاده از چسب آکواریوم

این چسب هم مانند دیگر چسب ها می باشد و در زمان استفاده باید سطح مورد نظر را تمیز کنید و بعد چسب را اعمال کنید در ذیل نحوه ی استفاده از این چسب را بیان می کنیم:

  • ابتدا محیط مورد نظر را تمیز و از هرنوع آلودگی و گرد و غبار پاک سازی کنید.
  • سپس ناحیه ی مورد نظر به وسیله ی یک پارچه کاملا خشک کنید.
  • چسب آکواریوم را روی ناحیه مورد نظر بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کمی سفت شوند.
  • مدت زمان لازم برای کامل خشک شدن این چسب، حدد 24 ساعت می باشد.
  • برای شکل دهی و یکدست کردن چسب روی سطح می توانید از کاردک استفاده کنید.

چسب اکواریوم تانوس شفاف

ویژگی های چسب آکواریم

چسب آکواریوم هم مانند دیگر چسب ها، دارای ویژگی هایی می باشد و به همین دلیل علاوه بر آکواریوم برای انجام کارهای دیگری هم مورد استفاده قرار می گیرد و در ذیل این ویژگی های را بیان می کنیم:

  • در برابر عوامل محیطی مانند تغییرات و یا فشار آب دارای مقاومت بالایی می باشد.
  • دارای تنوع رنگ (بی رنگ، سفید و مشکی) می باشد.
  • دارای انعطاف بالایی می باشد.
  • در برابر اشعه UV دارای مقاومت می باشد.
  • خشک شدن کامل آن تقریبا 24 ساعت می باشد و به مواد و یا کار اضافی نیازی ندارد.
  • دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات جزئی دما می باشد و دچار شکنندگی نمی شود.
  • استفاده از آن بسیار آسان می باشد.
  • نسبت به مواد شیمیایی تقریبا بی اثر می باشد و در برابر رطوبت و هر نوع آب و هوایی دارای مقاومت می باشد.
  • برای آلومینیوم، کاشی، استیل، سرامیک وPVC هم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به صورت ضد قارچ می باشد.
  • به صورت عایق و نارسانا می باشد.
انواع چسب اکواریوم

انواع چسب اکواریوم در مدل های مختلف

قیمت چسب آکواریوم

قیمت چسب‌های آکواریوم هم مانند دیگر محصولات تولید شده، به برند تولید کننده و میزان کیفیت آن‌ها بستگی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که قیمت هر محصول با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد و به دلیل اهمیت و نقش مهم چسب‌های آکواریوم برای اتصال قطعات مختلف بهتر است که از چسب‌ هایی با کیفیت بالا استفاده کنید، زیرا قطعات بعد از چسبیدن به یکدیگر دارای ماندگاری بالایی می شوند.

چسب آکواریوم شفاف پیچی غفاری

انواع چسب آکواریوم

چسب های آکواریوم از نظر ترکیب شیمیایی دارای انواع مختلفی با کاربردهای متفاوتی با یکدیگر می باشد و به دو دسته چسب استوکسی و چسب خنثی تقسیم می شوند:

چسب استوکسی

چسب استوکسی، درزگیر سیلیکونی است و در زمان خشک شدن از خود اسید استیک آزاد می کند و با توجه به بوی غلیظی که شبیه به سرکه است، شناخته می شود.

چسب خنثی

چسب خنثی مخصوص آیینه با پشت جیوه است و واکنشی با جیوه از خود نشان نمی دهد و در زمان خشک شدن، از خود الکل و یک ماده غیر اسیدی آزاد می کند.

دارای مقاومت و ماندگاری بیشتری نسبت به چسب سیلیکون استوکسی دارد و در محیط های بیرونی استفاده های زیادی دارد.

تفنگ چسب آکواریوم فلزی

موارد مصرف چسب آکواریوم

همانطور که در بالا موارد مصورف این چسب کاربردی را بیان کردیم، اکنون لیستی از این کارها و کاربردهای مهم را ذکر می کنیم:

  • تعمیر و نگهداری خانه: برای پرکردن و آب‌بندی کردن فاصله بین سینک ظرفشویی و سرویس بهداشتی
  • آب‌بندی و چسباندن شیشه: به دلیل قدرت چسبندگی بالا، قابلیت درزگیری عالی و آنتی باکتریال بودن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استفاده در صنعت: در صنعت یخچال سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ساخت آکواریوم شیشه ‌ای: این چسب ورق های شیشه‌ ای را در سطح وسیعی به راحتی به یکدیگر متصل می‌کند.

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم، این نوع چسب در رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی، سفید، قرمز و بی‌رنگ تولید می‌شود و با توجه به نوع استفاده ی خود می توانید یکی از انواع آن را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید چسب میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *