دسته بندی ها: آموزش ابزارآلات

زمین شوی چیست

زمین شوی و یا همان تی نظافت، یکی از رایج ترین لوازم منزل می باشد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید و سطوح مختلف زمین را پاکیزه و بهداشتی کنید.

ابزار انتخابی شما برای نظافت منزل و استفاده صحیح از مواد شوینده و پاک کننده سازگار با سطوح، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به وسیله تی و مواد شوینده ی مناسب می توانید سطوح مختلف خانه و آشپزخانه را تمیز و بهداشتی کنید.

امروزه، رعایت بهداشت در زندگی و سلامت انسان ها، بسیار مهم می باشد و تمیز کردن محل زندگی و کار اهمیت بسیار زیادی دارد.

نظافت کردن سطح زمین بسیار مهممی باشد، زیرا قدم برداشتن باعث انتقال آلودگی از مکانی به مکان دیگر می شود و ما باید با تمیز کردن سطوح و کف زمین ها از این انتقال آلودگی جلوگیری کنیم و بهتراست که این کار را با انواع زمین شوی های موجود در بازار انجام دهیم.

انواع تی و زمین شوی و کاربرد هر کدام از آن ها

زمین شوی ها، یکی از وسایل بسیار مهم در تمیز کردن مکان های مختلف می باشند و برحسب مکانی که مورد استفاده قرار می گیرند، باید انتخاب شوند.

برای انتخاب این زمین شوی ها، باید نوع استفاده از آن ها را بلد باشید و آن ها در شستن زمین و خشک کردن آن، در تمیز کردن منزل ماشین و بیمارستان و شیشه و … دارای کاربرد بسیار زیادی می باشند.

در ذیل، رایج‌ترین و پرکاربرد ترین انواع تی و انواع زمین شوی را معرفی می کنیم و کاربرد، نکات مثبت و منفی هر یک را ذکر می کنیم:

تی نخی یا تی رشته‌ای

تی نخی، تی رشته‌ای یا تی مویی، یکی از رایج ترین انواع زمین شوی می باشد و از نخ‌ های ضخیمی تشکیل شده اند و به انتهای یک میله‌ ی فلزی محکم می شوند و به دلیل قدرت جذب بالایی که دارند برای تمیز کردن انواع سطوح بسیار مناسب می باشند و گوشه و کناره های سطوح را به خوبی تمیز می کند.

از این مدل زمین شوی، برای نظافت و تی کشیدن مکان‌هایی مانند کف مغازه، فروشگاه، سرویس بهداشتی عمومی و دیگر مکان‌های عمومی استفاده می کنند. دقت داشته باشید که نگه داری و شستشوی این مدل طی کمی دشوار است.

تی نخی یا تی رشته‌ای برای تمیزکاری

تی مسطح

این مدل تی، دارای سرهای پهن و پد قابل تعویض مسطح می باشد و محبوبیت بسیار زیادی هم دارد و برای نظافت منزل و تی کشیدن مکان‌های پر رفت‌ و آمد مانند آشپزخانه بسیار مناسب و کاربردی است.

به وسیله ی این زمین شویف می توانید لکه‌های سرسخت و یا چیزهای چسبیده به سطح را به بهترین شکل پاک کنید.

سطل و زمین شوی چرخشی مهسان دلفین

تی حوله‌ای

تی حوله‌ای، دارای یک سری جنس حوله ای همراه با عرض های متفاوت می باشد و به وسیله ی پرزهایی که دارد برای نظافت انواع سطوح مانند: سرامیک و پارکت ‌ها بسیار موثر و کارآمد می باشد.

به وسیله ی این زمن شوی می توانید، انواع کف پوش، کف آشپزخانه، کف و دیوار حمام و حتی بدنه ماشین را تمیز و پاکیزه کنید.

بسیاری از مصرف کنندگان این تی ها، برای تمیز کردن دیوار هایی که با رنگ روغن رنگ شده اند، آشپز خانه، دیوار های که از کاشی و سرامیک ساخته شده اند، کف و دیوار های حمام، تمیز کردن ماشین و … استفاده می کنند.

تی حوله‌ای برای راحتی بیشتر در تمیز کاری

تی اسفنجی

تی اسفنجی، در مدل های مختلفی در بازار ارائه می شود و برای نظافت سطوح سرامیک بسیار مناسب است و از محبوبیت خاصی برخوردار است.

البته برای استفاده از این نوع تی، باید توجه داشته باشید که اسفنج مرطوب آن، محل رشد باکتری می باشد و به همین دلیل، پس از هر بار استفاده، آن را به خوبی بشوئید و آویزان بگذارید تا خشک شود.

تی چرخشی

تی چرخشی، یکی دیگر از انواع تی های زمین شوی می باشد و دارای قدرت تمیز کنندگی بالایی نسبت به دیگر انواع تی و همچنین دوام بالا می باشد وبه دلیل مخزن شستشویی که دارد، نگه داری از آن نسبت به دیگر زمین شوی ها، راحت ‌تر است.

سطل و زمین شوی چرخشی مهسان ایرسا

تی بخار

تی بخار، به‌ عنوان یک بخارشوی الکتریکی می باشد و به دلیل قیمت بالاتری که دارد و همچنین مناسب نبودن برای انواع سطوح، نسبت به انواع تی و زمین شوی ها کمتر رایج است.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که، علاوه بر پاک کردن سطح و انوع لکه‌ها، آن را ضدعفونی هم می‌کند.

زمین شوی برقی

این زمین شوی، کار نظافت را بدون توقف انجام می دهید و به دلیل وصل شدن به برق، در مکان بدون پریز مورد استفاده قرار نمی گیرد و به علت عدم وجود منبع باتری، دارای وزن کمتری نسبت به زمین شوی باتری دار می باشد و راحت تر جابه جا می شود.

زمین شوی باتری دار

این مدل زمین شوی، به وسیله ی باتری انرژی مورد نیاز برای حرکت موتور را تامین می کند و در مکان های فاقد پریز برق به راحتی مورد استفاده قرارمی گیرد.

زمین شوی سرنشین دار در پاساژ ها

زمین شوی سرنشین دار

این مدل، برای نظافت فضای بزرگ و صنعتی استفاده می شود و دارای مخازن ظرفیت بالا برای از بین بردن آلودگی ها می باشد. البته این مدل، فقط برای فضای بزرگ استفاده می شود و در فضای کوچک دارای کاربرد مناسب نمی باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، تی از رایج ترین انواع زمین شوی برای نظافت منزل و محل کار می باشد و به وسیله آن می توانید به راحتی، انواع سطوح مختلف را تمیز و پاکیزه کنید و دارای دو قسمت میله و یا دسته و رشته های نخ، پارچه و یا ابر می باشد.

سطل و زمین شوی پدالی همارا

کف این زمین شوی ها، دارای شکل های گرد و یا خطی می باشد و قسمت پارچه ای آن هم باید با آب و مواد شوینده خیس و آبگیری شود و برای تمیز کردن کف و زمین از آن استفاده می شود.

البته مدل های دارای سطل هم وجود دارد و برای نظافت سطحی، عمیق و با کیفیت در اماکن اداری، تجاری، بیمارستان، منزل و … مورد استفاده قرار می گیرد و به این نکته هم توجه داشته باشید که این زمین شوی ها می توانند منبعی از باکتری ها باشند و به همین دلیل بعد از استفاده آن ها را بشوئید و به صورتی آویزان کنید تا کاملا خشک شود و جایی برای رشد میکروب ها و باکتری ها نداشته باشد.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید لوازم خانه و آشپزخانه میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند.*

آخرین نوشته ها

ابزارهای مورد استفاده در صنعت ساختمانی

برای انجام پروژه های ساختمانی به ابزار و تجهیزات مختلفی مانند انبردست تا ماشین آلات ساختمانی بزرگ و جرثقیل ها،…

دریل سرکج چیست

دریل کاری، در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و برای برخی از این مکان ها مانند یک…

وینچ برقی چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

وینچ برقی، یکی از ابزارهای کششی بسیار پرکاربرد است و از آن برای نگه داری، بلند کردن و جابه‌جایی اجسام…