آموزش ابزارآلات

زمین شوی چیست

زمین شوی چیست

زمین شوی و یا همان تی نظافت، یکی از رایج ترین لوازم منزل می باشد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید و سطوح مختلف زمین را پاکیزه و بهداشتی کنید.

ابزار انتخابی شما برای نظافت منزل و استفاده صحیح از مواد شوینده و پاک کننده سازگار با سطوح، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به وسیله تی و مواد شوینده ی مناسب می توانید سطوح مختلف خانه و آشپزخانه را تمیز و بهداشتی کنید.

امروزه، رعایت بهداشت در زندگی و سلامت انسان ها، بسیار مهم می باشد و تمیز کردن محل زندگی و کار اهمیت بسیار زیادی دارد.

نظافت کردن سطح زمین بسیار مهممی باشد، زیرا قدم برداشتن باعث انتقال آلودگی از مکانی به مکان دیگر می شود و ما باید با تمیز کردن سطوح و کف زمین ها از این انتقال آلودگی جلوگیری کنیم و بهتراست که این کار را با انواع زمین شوی های موجود در بازار انجام دهیم.

انواع تی و زمین شوی و کاربرد هر کدام از آن ها

زمین شوی ها، یکی از وسایل بسیار مهم در تمیز کردن مکان های مختلف می باشند و برحسب مکانی که مورد استفاده قرار می گیرند، باید انتخاب شوند.

برای انتخاب این زمین شوی ها، باید نوع استفاده از آن ها را بلد باشید و آن ها در شستن زمین و خشک کردن آن، در تمیز کردن منزل ماشین و بیمارستان و شیشه و … دارای کاربرد بسیار زیادی می باشند.

در ذیل، رایج‌ترین و پرکاربرد ترین انواع تی و انواع زمین شوی را معرفی می کنیم و کاربرد، نکات مثبت و منفی هر یک را ذکر می کنیم:

تی نخی یا تی رشته‌ای

تی نخی، تی رشته‌ای یا تی مویی، یکی از رایج ترین انواع زمین شوی می باشد و از نخ‌ های ضخیمی تشکیل شده اند و به انتهای یک میله‌ ی فلزی محکم می شوند و به دلیل قدرت جذب بالایی که دارند برای تمیز کردن انواع سطوح بسیار مناسب می باشند و گوشه و کناره های سطوح را به خوبی تمیز می کند.

از این مدل زمین شوی، برای نظافت و تی کشیدن مکان‌هایی مانند کف مغازه، فروشگاه، سرویس بهداشتی عمومی و دیگر مکان‌های عمومی استفاده می کنند. دقت داشته باشید که نگه داری و شستشوی این مدل طی کمی دشوار است.

تی نخی یا تی رشته‌ای

تی نخی یا تی رشته‌ای برای تمیزکاری

تی مسطح

این مدل تی، دارای سرهای پهن و پد قابل تعویض مسطح می باشد و محبوبیت بسیار زیادی هم دارد و برای نظافت منزل و تی کشیدن مکان‌های پر رفت‌ و آمد مانند آشپزخانه بسیار مناسب و کاربردی است.

به وسیله ی این زمین شویف می توانید لکه‌های سرسخت و یا چیزهای چسبیده به سطح را به بهترین شکل پاک کنید.

سطل و زمین شوی چرخشی مهسان دلفین

تی حوله‌ای

تی حوله‌ای، دارای یک سری جنس حوله ای همراه با عرض های متفاوت می باشد و به وسیله ی پرزهایی که دارد برای نظافت انواع سطوح مانند: سرامیک و پارکت ‌ها بسیار موثر و کارآمد می باشد.

به وسیله ی این زمن شوی می توانید، انواع کف پوش، کف آشپزخانه، کف و دیوار حمام و حتی بدنه ماشین را تمیز و پاکیزه کنید.

بسیاری از مصرف کنندگان این تی ها، برای تمیز کردن دیوار هایی که با رنگ روغن رنگ شده اند، آشپز خانه، دیوار های که از کاشی و سرامیک ساخته شده اند، کف و دیوار های حمام، تمیز کردن ماشین و … استفاده می کنند.

تی حوله‌ای

تی حوله‌ای برای راحتی بیشتر در تمیز کاری

تی اسفنجی

تی اسفنجی، در مدل های مختلفی در بازار ارائه می شود و برای نظافت سطوح سرامیک بسیار مناسب است و از محبوبیت خاصی برخوردار است.

البته برای استفاده از این نوع تی، باید توجه داشته باشید که اسفنج مرطوب آن، محل رشد باکتری می باشد و به همین دلیل، پس از هر بار استفاده، آن را به خوبی بشوئید و آویزان بگذارید تا خشک شود.

تی چرخشی

تی چرخشی، یکی دیگر از انواع تی های زمین شوی می باشد و دارای قدرت تمیز کنندگی بالایی نسبت به دیگر انواع تی و همچنین دوام بالا می باشد وبه دلیل مخزن شستشویی که دارد، نگه داری از آن نسبت به دیگر زمین شوی ها، راحت ‌تر است.

سطل و زمین شوی چرخشی مهسان ایرسا

تی بخار

تی بخار، به‌ عنوان یک بخارشوی الکتریکی می باشد و به دلیل قیمت بالاتری که دارد و همچنین مناسب نبودن برای انواع سطوح، نسبت به انواع تی و زمین شوی ها کمتر رایج است.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که، علاوه بر پاک کردن سطح و انوع لکه‌ها، آن را ضدعفونی هم می‌کند.

زمین شوی برقی

این زمین شوی، کار نظافت را بدون توقف انجام می دهید و به دلیل وصل شدن به برق، در مکان بدون پریز مورد استفاده قرار نمی گیرد و به علت عدم وجود منبع باتری، دارای وزن کمتری نسبت به زمین شوی باتری دار می باشد و راحت تر جابه جا می شود.

زمین شوی باتری دار

این مدل زمین شوی، به وسیله ی باتری انرژی مورد نیاز برای حرکت موتور را تامین می کند و در مکان های فاقد پریز برق به راحتی مورد استفاده قرارمی گیرد.

زمین شوی سرنشین دار

زمین شوی سرنشین دار در پاساژ ها

زمین شوی سرنشین دار

این مدل، برای نظافت فضای بزرگ و صنعتی استفاده می شود و دارای مخازن ظرفیت بالا برای از بین بردن آلودگی ها می باشد. البته این مدل، فقط برای فضای بزرگ استفاده می شود و در فضای کوچک دارای کاربرد مناسب نمی باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، تی از رایج ترین انواع زمین شوی برای نظافت منزل و محل کار می باشد و به وسیله آن می توانید به راحتی، انواع سطوح مختلف را تمیز و پاکیزه کنید و دارای دو قسمت میله و یا دسته و رشته های نخ، پارچه و یا ابر می باشد.

سطل و زمین شوی پدالی همارا

کف این زمین شوی ها، دارای شکل های گرد و یا خطی می باشد و قسمت پارچه ای آن هم باید با آب و مواد شوینده خیس و آبگیری شود و برای تمیز کردن کف و زمین از آن استفاده می شود.

البته مدل های دارای سطل هم وجود دارد و برای نظافت سطحی، عمیق و با کیفیت در اماکن اداری، تجاری، بیمارستان، منزل و … مورد استفاده قرار می گیرد و به این نکته هم توجه داشته باشید که این زمین شوی ها می توانند منبعی از باکتری ها باشند و به همین دلیل بعد از استفاده آن ها را بشوئید و به صورتی آویزان کنید تا کاملا خشک شود و جایی برای رشد میکروب ها و باکتری ها نداشته باشد.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید لوازم خانه و آشپزخانه میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *