آموزش ابزارآلات

چگونه چسب سنگ را پاک کنیم

مردی در حال پاک کردن چسب سنگ

چسب یکی از وسایل ضروری در هر خانه‌ای و برای هر ساخت و سازی می باشد و برای چسباندن مواد به هم یا چسباندن تکه‌های شکسته و یا هر چیز دیگری مورد استفاده قرار می گیرد، مثلا کاشی‌های بیرون زده دستشویی، ناخن مصنوعی‌های کنده شده و حتی لامپ شکسته و … را می توانید به کمک انواع چسب های مختلف بچسبانید.

چسب سنگ ماده ای برای چسباندن سیمان، بتن، انواع سنگ‌های مرمر، گرانیت، کوارتز، سنگ مهندسی شده و سرامیک در ابعاد بزرگ می باشد و از نظرنوع اپوکسی دارای مقاومت بالاتری نسبت به پلی استر می باشد.

این ماده، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل مخرب و تغییرات آب و هوا مانند سرما، گرما و نفوذ از صفر درجه تا مثبت 60 درجه می باشد و در برابر انواع حلال‌های شیمیایی مانند اسیدها، گازوئیل، نفت، گاز و روغن‌ها نیز همچنان دارای مقاومت بالایی است.

چسب سنگ در واقع یکی از محصولات صنعتی بسیار پرکاربرد در ساختمان سازی می باشد و در فعالیت های ساخت و ساز بسیار پر کاربرد می باشد.

انواع چسب سنگ

این ماده دارای دو نوع خمیری و پودر می باشد و با توجه به نیاز کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب خمیری:

این ماده ی خمیری برای اتصال قطعات به دیوار و کف مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب پودری:

این ماده یک محصول همه کاره در دو رنگ سیاه و سفید موجود می باشد و به وسیله ی آن می توانید هر نوع سنگ، کاشی، سفال و سرامیک را بچسبانید.

پاک کردن چسب سنگ از روی سرامیک

پاک کردن چسب سنگ از روی سرامیک

چسب سنگ در صنعت ساختمان سازی

چسب سنگ جزء موادی است که در صنعت ساختمان سازی دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد و در فعالیت های ساخت و ساز، بسیار پر مصرف و تکنیکی است.

بعد از استفاده خیلی سریع خشک می شود و استحکام و قدرت بسیار بالایی به دست می آورد و در واقع از ابتدایی ترین مرحله تا آخرین مراحل ساخت و ساز دارای حضور پر رنگی می باشد.

بعد از خشک شدن می توانید چسب خشک شده را تراشکاری کنید و یا ساب بزنید و یا اینکه می توانید با رنگ دلخواه خود آن را مخلوط کنید و بعد قطعات را با چسب رنگی اتصال دهید و آن را سمباده بزنید.ولی در واقع بهترین ماده برای چسباندن سنگ به سنگ دیگر می باشد.

پاک کردن چسب سنگ از روی سرامیک

پاک کردن چسب سنگ از روی موکت، سنگ و سرامیک با روش های معمولی امکان پذیر نمی باشد و باید به وسیله ی روش های کفسابی سنگ و یا با سنباده های 46 و 60 چسب باقی مانده را از بین ببرید و سطح مورد نظر را با استفاده از کفسابی سنگ با سنباد های 46 و 60 به طور کامل پاکسازی کنید.

البته دقت داشته باشید که استفاده از سنباده ها برای سرامیک، پارکت و موکت مناسب نمی باشد و براقیت و لعاب سرامیک را از بین می برد.

چسب سنگ بهترین گزینه برای چسباندن سنگ

چسب سنگ برای چسباندن و وصل کردن گرانیت، قطعات سیمانی پیش ساخته، سرامیک های بزرگ و صفحات بزرگ آهنی استفاده می شود و اگر چه این چسب بر مبنای اپوکسی باشد، دارای مقاومت و پایداری بیشتری نسبت به پلی استر می باشد. در واقع این ماده، یک نوع ملات بر پایه اپوکسی است و برای اتصال قطعات بزرگ و اجزای سخت دارای کاربرد می باشد.

از ویژگی های این ماده به این صورت است که حجم آن بعد از استفاده ثابت می ماند و تغییر نمی کند و باعث شده که این محصول به یک چسب صنعتی تبدیل و شناخته شود و از آن برای پر کردن منافذ و روزنه های باز در بخش های گرانیتی، قطعات سیمانی و یا سیمانی و مدل سازی های صنعتی استفاده می شود.

انواع مختلف سنگ چسبیده شده به زمین همراه چسب سنگ

انواع مختلف سنگ چسبیده شده به زمین همراه چسب سنگ

چگونگی پاک کردن و رقیق کردن چسب سنگ

این ماده به دلیل چسبندگی بسیار بالایی که دارد به هیچ وجه آب را جذب نمی کند و به چوب، فلزات، شیشه، بتن، سرامیک ها و پلاستیک های سخت می چسبد و در برابر روغن ها، آب، اسیدهای رقیق، بازها و بیشتر حلال ها دارای مقاومت می باشد و به همین دلیل برای چسباندن کفپوش ها در سرویس ها و مکان های خیس هم مورد استفاده قرار می گیرد.

حلال این چسب، اترها مثلا دی اتیل اتر می باشد و به وسیله این ماده می توانید این چسب را رقیق کنید و البته دقت داشته باشید که بعد از رقیق کردن، خارج کردن حلال و تغلیظ کردن دوباره چسب به راحتی انجام نمی شود و این کار باید در آزمایشگاه ها به کمک روش های استخراج حلال انجام شود.

این ماده به قدری قوی است که برای به وسیله ی دست نمی توانید آن را پاک کنید و بهترین کار برای کندن و از بین بردن این ماده به وسیله ی کف سابی سنگ و سرامیک می باشد و اسید شویی با دستگاه هم حلال خوبی برای از بین بردن چسب از روی سنگ و سرامیک است.

البته استادکاران و کسانی که برای ساختمان سازی از این ماده استفاده می کنند، کاملا با این چسب و قدرت چسبندگی آن آشنایی دارند و می دانند که به چه صورت باید با این ماده کار کنند و از آن استفاده کنند. البته به وسیله ی دستکش های ایمنی مخصوص می توانید از آسیب رسیدن به پوست دست ها جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *