آموزش ابزارآلات

بهترین چراغ قوه ها با برد بالا

بهترین چراغ قوه ها با برد بالا

چراغ قوه، یک وسیله ی ضروری و کاربردی است و در مکان های مختلفی مانند: کمپینگ، پیاده روی، شکار و حتی به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به کاربردی که دارد، تنوع بسیار زیادی هم در بازار از این محصول وجود دارد و انتخاب و تهیه ی بهترین گزینه ممکن است که شما را دچار سردرگمی کند.

این محصول کاربردی را بر اساس دستی، پیشانی و قابل حمل بودن تقسیم بندی می کنند و یک چراغ قوه ی مناسب برای کمپینگ باید قابل حمل باشد و چراغ قوه برای کارهای دستی انتخاب مدل پیشانی ممکن است بهترین گزینه باشد. ما در این مقاله، چند نمونه از بهترین چراغ قوه های موجود در بازار را معرفی می کنیم:

انواع چراغ قوه

چراغ قوه ها در مدل های مختلفی تولید می شوند و در ذیل انواع آن را بیان می کنیم:

چراغ قوه پلیسی: این نوع چراغ قوه پرکاربرد است و با نام های مختلفی از جمله چراغ قوه پلیسی، چراغ قوه شکاری، چراغ قوه غارنوردی، چراغ قوه نظارتی، چراغ قوه زوم در بازار ارائه می شوند.

چراغ قوه پیشانی: چراغ های پیشانی که به پیشانی بسته می شوند، از فناوری لیزر بهره می برند و دارای سه حالت روشنایی پایدار، لیزری و چشمک زن هستند.

چراغ قوه قابل حمل: چراغ قوه های قابل حمل دارای وزنی بین 15 تا 35 گرم می باشند و این محصولات را می توانید به راحتی در جیب خود حمل کنید.

چراغ قوه آویز: چراغ های آویزی معمولا دارای قابلیت تنظیم نور هستند و می توانید آن ها را با کابل USB و به کمک پاوربانک، شارژ فندکی خودرو روشن کنید و بیشتر برای چادرهای مسافرتی، تعمیر خودرو، پیاده روی در شب و اتاق های بدون برق طراحی شده اند.

انواع چراغ قوه

انواع چراغ قوه بر اساس کاربرد آن

بهترین مارک چراغ قوه

انتخاب بهترین مارک چراغ قوه باید بر اساس نیازها و ترجیحات شما باشد و ما در ذیل چند نمونه از بهترین چراغ قوه ها را بیان می کنیم:

  • مگ لایت: یک برند آمریکایی می باشد و در سال 1923 تأسیس شده است و محصولات قابل اعتماد، بادوام با کیفیتی تولید می کند.
  • اولایت: یک برند چینی می باشد و در سال 2006 تأسیس شده است و محصولات پیشرفته با نوردهی بالا و عمر طولانی تولید می کند.
  • استریم لایت: یک برند آمریکایی می باشد و در سال 1973 تأسیس شده است و چراغ قوه هایی با کیفیت حرفه ای برای کاربردهای مختلف مانند: نظامی، انتظامی و آتش نشانی تولید می کند.
  • پلیکان: یک برند آمریکایی می باشد و در سال 1976 تأسیس شده است و بهترین چراغ قوه های بادوام و مقاوم در برابر ضربه را تولید می کند و این محصولات برای استفاده در شرایط سخت مناسب می باشند.
  • چراغ قوه پلیسی اصل: یک برند آمریکایی می باشد و در سال 1969 تأسیس شده است و چراغ قوه های با کیفیت بالا را برای کاربردهای نظامی و انتظامی تولید می کند.

به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خرید باید به نیازها، مدت زمان استفاده، بودجه و استفاده های مختلف توجه داشته باشید و بر اساس این شرایط مدل خود را انتخاب کنید.

نکات مهم برای خرید بهترین چراغ قوه

همان طور که بیان کردیم، چراغ قوه یک وسیله ی ضروری برای شرایط مختلف، مانند: کمپینگ، پیاده روی، شکار و حتی استفاده روزانه است و دارای انواع مختلف می باشد و ما در این قسمت نکات مورد توجه برای بهترین انتخاب را بیان می کنیم:

شدت نور:

میزان نوری است که چراغ قوه تولید می کند را شدت نور می گویند و با واحد لومن اندازه گیری می شود. برای انجام کارهای روزمره مانند روشن کردن راه در تاریکی، یک چراغ قوه با شدت نور متوسط ، نیاز شما رابر طرف می کند و برای کارهایی مانند شکار یا کمپینگ، به یک چراغ قوه با شدت نور بالاتری نیاز می باشد.

برد:

برد، فاصله ای است که نور چراغ قوه می تواند روشن کند. برد با واحد متر یا فوت اندازه گیری می شود. برای انجام کارهای روزمره، به چراغ قوه ای با برد چند متری نیاز دارید و برای کارهایی مانند شکار یا کمپینگ، برد چراغ قوه باید بالاتر باشد.

نکات مهم برای خرید بهترین چراغ قوه

نکات مهم برای خرید بهترین چراغ قوه بر اساس برد و طول روشنایی

عمر باتری:

عمر باتری، در واقع همان مدت زمانی است که می تواند روشن باشد و عمر باتری با واحد ساعت اندازه گیری می شود. چراغ قوه هایی که از باتری های قابل شارژ استفاده می کنند، دارای عمر بیشتری هستند.

ابعاد و وزن:

اندازه و وزن چراغ قوه را با واحد میلی متر یا اینچ و گرم اندازه گیری می کنند. البته چراغ قوه های کوچک و سبک تر برای حمل و نقل راحت تر می باشند.

مقاومت در برابر آب و ضربه

در برابر آب را با واحد متر یا فوت و در برابر ضربه را با واحد اینچ یا میلی متر اندازه گیری می کنند. چراغ قوه هایی که درجه ی حفاظت IP دارند، در برابر آب و گرد و غبار دارای مقاومت بالایی می باشند.

دقت داشته باشید که، برخی از چراغ قوه ها دارای ویژگی های دیگری مانند: چراغ قوه ی جانبی، قطب نما یا چراغ قوه ی قابل شارژ هستند و در صورت نیاز به داشتن این ویژگی ها، در زمان انتخاب باید دقت لازم را داشته باشید. در ذیل به رعایت این نکات ویژه هم توجه داشته باشید:

  • نوع چراغ قوه: چراغ قوه ها دارای انواع مختلف مانند: دستی، پیشانی و قابل حمل هستند و این انتخاب به کاربرد و استفاده ی کاربران بستگی دارد.
  • برند چراغ قوه: برخی از بهترین برندهای چراغ قوه بسیار شناخته شده هستند و دارای کیفیت ساخت بالاتری و خدمات پس از فروش بهتری هستند.
  • قیمت: چراغ قوه ها، دارای قیمت های مختلفی هستند و این طیف وسیع قیمت هم به ویژگی ها، برند و کیفیت ساخت آن ها بستگی دارد.
ویژگی های بهترین چراغ قوه

ویژگی های بهترین چراغ قوه و کاربرد های آن

ویژگی های بهترین چراغ قوه با برد بالا

ویژگی های بهترین چراغ قوه با برد بالا را در ذیل بیان می کنیم:

  • شدت نور بالا: شدت نور یک چراغ قوه با برد بالا حداقل ۱۰۰۰۰ لومن است.
  • برد طولانی: یک چراغ قوه ی با برد بالا باید حداقل ۱ کیلومتر برد داشته باشد.
  • عمر باتری طولانی: بهترین باتری برای یک چراغ قوه با برد بالا باید حداقل ۳ ساعت باشد.
  • کیفیت ساخت خوب: چراغ قوه باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشد و دارای طراحی ارگونومیک داشته باشد.
  • مقاومت در برابر آب و ضربه: چراغ قوه ی با کیفیت باید در برابر آب و ضربه مقاوم باشد.

این ویژگی های ذکر شده، جزء ویژگی های کلیدی محسوب می شوند و برخی یژگی های اضافی دیگر هم هستند که برای انتخاب می تواند به ما کمک کند و باید در نظر داشته باشید. درذیل آن ها را بیان می کنیم:

  • قابلیت زوم
  • حالت های مختلف نوردهی
  • شارژ باتری سریع

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، انتخاب بهترین چراغ قوه به نیازها، محیط ها و موقعیت های مختلف بستگی دارد و با توجه به معیارهایی مانند: نوردهی، پایداری باتری، اندازه و ویژگی های فنی دیگر می توانید انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید ابزار میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *