آموزش ابزارآلات

معرفی قفل کتابی ضد سرقت

قفل کتابی ضدسرقت

امروز، به دلیل مشکلات بیکاری که در جامعه رواج پیدا کرده است، تعداد سرقت ها هم روز به روز بیشتر شده است و روش های جدیدی هم که امروزه اختراع شده است، کار این سارقان را بسیار آسان کرده است و استفاده از قفل های معمولی نمی تواند مانعی برای ورود آن ها به حریم شخصی شما باشد.

قفل کتابی، یکی از بهترین قفل های انتخابی می باشد و با توجه به امنیت بالایی که دارد می تواند بالاترین سطح ایمنی را فراهم کند و به همین دلیل برای جلوگیری از دسترسی سارقان یک انتخاب بسیار ایمن و مطمئن می باشد، زیرا طراحی این قفل ها به صورتی است که سارقین به میله های اتصال و زبانه ای قفل دسترسی پیدا نمی کنند.

این قفل ها، برای بسته نگه داشتن انواع درب‌‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرند و دارای شکلی به صورت مکعب مستطیل و یا استوانه ای هستند و باز و بسته شدن سیلندر استوانه‌‌ای آن، باعث باز و بسته شدن قفل می‌‌شود.

دارای جنس‌‌هایی از برنج، فولاد و آلومینیوم می باشند و بهترین و مستحکم ‌‌ترین نوع آن به صورت فولادی است، زیرا بدنه ای مستحکم تر دارند.

امروزه این محصول، یکی از ایمن ترین نوع قفل می باشد و برای مغازه، کرکره، درهای مختلف و … بسیار مناسب است، زیرا برای سارقان دسترسی به زبانه و میله ی اتصال ممکن نمی باشد.

نکات مهم برای خرید قفل کتابی

این قفل ها، دارای ساختاری تخت و شبیه به کتاب هستند و دلیل نامشان هم همین شباهت می باشد و به راحتی با دستگاه های برش باز نمی شوند و در فروشگاه ها و مکان های بسیار مهم مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید یک قفل کتابی بسیار مطمئن و با کیفیت باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید و ما آن ها را در ذیل بیان می کنیم:

جنس بدنه

اولین نکته ی مورد توجه برای خرید قفل کتابی، جنس بدنه ی آن می باشد و امروزه اغلب این قفل ها را از جنس فولاد تولید می کنند، ولی قفل های دیگری هم از جنس فلز، آلومینیوم و … وجود دارد.

نوع کلید

قفل هایی که دارای کلیدهایی با پین های فعال بیشتری هستند بهترین انتخاب می باشد و با این کار در حقیقت احتمال کپی کردن کلید را تا حد قابل توجهی کاهش می دهید.

نوع کلید قفل کتابی

نوع کلید ضدسرقت قفل کتابی

وزن محصول

از دیگر نکات مورد توجه برای خرید این محصول، وزن آن می باشد و بهتر است که قفل مورد نظرتان از هر نوعی که می باشد، وزن سنگینی داشته باشد  و سطح رویین آن بدون کوچکترین خط و خش و حفره ای باشد.

برای خرید آن، بهتر است که طرحی را انتخاب کنید که دارای وزن سنگین تری باشد و همچنین اتصالات و پیچ یا پین‌‌هایی که بر روی آن قرار گرفته‌‌اند را هم به خوبی بررسی کنید و از محکم بودن اتصالات آن اطمینان حاصل نمایید، زیرا هرچه کلید آن دارای پین بیشتری باشد، به همان نسبت احتمال کپی کردن آن کاهش می‌‌یابد و امنیت آن بالاتر می رود.

ضخامت میله یا حلقه قفل

بیشتر قفل های کتابی موجود در بازار دارای میله و یا حلقه هایی با میزان ضخامت 12 میلی متری هستند تا کار بریدن و یا قیچی کردن میله ی آن ها سخت تر از قفل های معمولی باشد.

قفل کتابی 100 کلون

میزان مقاومت محصول

با توجه به کوچک بودن زبانه ی قفل های کتابی و عدم دسترسی آسان به میله ی اتصالی آنان، معمولا سارقان سعی می کنند که از انواع ابزار فشاری، کششی، اسیدی و غیره برای باز کردن قفل مورد نظر استفاده کنند و به همین دلیل بهتر است محصول ایمنی شما دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و هرگونه فشار خارجی باشد.

میزان مقاومت قفل کتابی

میزان مقاومت قفل کتابی در سرقت

قیمت قفل کتابی

با توجه به فاکتورهای مهم و تاثیرگذار ذکر شده در بالا، مسلما قفلی با داشتن این فاکتورها دارای قیمت بالاتری هم می باشد و این شما هستید که باید با توجه به میزان اهمیت مکان مورد نظرتان قفل را انتخاب کنید.

دلیل انتخاب قفل کتابی

با توجه به فن آوری و دستگاه های پیشرفته ی امروزی، برش قفل های معمولی بسیار آسان شده است و به همین دلیل شرکت های تولید کننده ی قفل اقدام به ساخت این قفل های کتابی کرده اند و سارقان دیگر نمی توانند به وسیله ی برش آن ها را باز کنند و این قابلیت باعث شده است که این قفل های ایمن را انتخاب کنید. در ذیل ویژگی های این قفل ها را بیان می کنیم:

  • دارای حلقه ای کوتاه می باشند و بریدن آن ها نسبت به دیگر قفل ها بسیار سخت است.
  • دارای دو کانال و یک زبان قفل هستند که با ترفندهای اساسی از قفل شدن آنها جلوگیری می کند.
  • این قفل ها، معمولاً دارای یک لایه ی محافظ قوی از فولاد برای جلوگیری از شکستن قفل هستند.
  • مغزی این قفل ها به صورت سیستم قفل رایانه ای می باشند و کلیدهای آن هم به وسیله ی یک برنامه رایانه ای ساخته می شود و امکان باز شدن آن ها با شاه کلید ها ممکن نمی باشد.
  • مغزی آن دارای جنسی از فلز برنج می باشد و به همین دلیل معمولاً در برابر خوردگی اسید بسیار مقاوم هستند و به آن ها قفل های ضد اسید هم می گویند.

قفل کتابی تمام فولادی کارپی

کاربرد های قفل کتابی

قفل های کتابی به علت امنیت بالا و کاربرد فراوانی که دارند جزو پرطرفدار ترین انتخاب در بین قفل ها می باشند و برای کاربردی های مختلفی از آن ها استفاده می شود .

  • برای حفاظت و ایمنی مغازه یک انتخاب بسیار ضروری می باشد.
  • برای حفاظت از موتور سیکلت
  • برای حفاظت هرچه بیشتر از ماشین و بستن آن برای پدال
  • برای درهای کرکره ای
درب کرکره ای

بهترین محافظت از درب کرکره ای با قفل کتابی

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله و مزیت ها و ویژگی های قفل های کتابی، بهتر است که برای مغازه، کارگاه، پدال ماشین، قفل موتور سیکلت، درهای کرکره ای و … از این قفل ها استفاده کنید و امنیت و ایمنی محل و یا وسیله ی نقلیه ی مورد نظر خود را افزایش دهید.

این قفل ها، از قفل های رایج در بازار و به صورت مستطیل شکل می باشند و برای بسته نگه داشتن درب و حفاظ بسیار استفاده می شوند و دارای یک سیلندر میله ای که به وسیله کلید و یا وارد کردن رمز، باز می شود، هستند و بدنه ای از جنس فولاد و یا برنج مقاوم دارند.

قفل کتابی 90 کلون

دارای کلیدهای ساده، کامپیوتری، ویژه و یا چهار پر هستند و برای درب مغازه، درب آکاردئونی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید قفل و یراق آلات میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *