آموزش ابزارآلات

لیست ابزارهای ضروری که لازم است در خودرو همراهتان باشد

لیست ابزارهای ضروری که لازم است در خودرو همراهتان باشد

یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز برای هر راننده ی خودرویی، جعبه ابزار می باشد، زیرا بعضی از ابزارها برای تعمیر خودرو در مواقع ضروری برای راننده ها لازم و ضروری می باشد.

جعبه ابزار، شامل وسایل ضروری، مهم و کاربردی است و ما در این مقاله لیست ابزارهای مهم و ضروری برای هر راننده ی خودرو را برای شما بیان می کنیم:

دفترچه راهنمای خودرو

یکی از مهمترین ابزارهای لازم که باید همیشه در خودرو ی شما باشد دفترچه راهنما است. دفترچه راهنما نشان دهنده ی مدل خودرو است و با استفاده از این دفترچه، مشکل خودرو مشخص می شود و می توانید به راحتی مشکل آن را حل کنید.

دفترچه راهنمای خودرو

دفترچه راهنمای خودرو آشنایی با امکانات خودرو

آچار و پیچ‌ گوشتی

آچارهای رینگی، بسیار سبک و کاربردی هستند و از مهم ترین ابزارهایی است که در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می گیرند و داشتن یک پیچ‌گوشتی کوچک در خودرو می‌تواند کمک بزرگی به تعمیر خودرو شما کند. دارای انواع و سایزهای مختلفی می باشد و یک پیچ‌گوشتی ۴ و ۲ سو هم می‌تواند کمک بسیر بزرگی برای شما باشد.

نوار چسب داکت

نوار چسب داکت، از چسب‌های قوی و پهن است و در مواقعی که لوله‌های خودرو دچار ترکیدگی شدند، کمک بسیار بزرگی برای شما می باشد و لوله‌های ترکیده و یا سوراخ شده ی ماشین را برای مدتی می پوشانند و می توانید خودرو را به اولین تعمیرگاه برسانید.

کابل اتصال باتری خودرو

زمانی که باتری خودروی شما خالی شود به وسیله ی این ابزار کاربردی می توانید باتری به باتری و مشکل را بر طرف کنید. این کابل‌ها از ابزارهای بسیار مهم هستند و برای هر راننده‌ای داشتن یک عدد از آن ها بسیار لازم و ضروری است.

کابل اتصال باتری خودرو

کابل اتصال باتری خودرو برای انجام باتری به باتری

اسپری پنچر‌گیری

اسپری پنچرگیری، یکی از ابزارهایی است که در صورت نداشتن لاستیک زاپاس می‌توانید از آن استفاده و خودرو را پنچرگیری کنید. البته که همراه داشتن یک لاستیک زاپاس خودرو از واجبات است. دقت داشته باشید که این اسپری برای مدت کوتاهی می‌تواند عمل کند و باید خودرو را هر چه سریع تر به نزدیک ترین تعمیرگاه خودرو برسانید.

جک خودرو

جک خودرو جزء ابزارهایی است که باید همراه هر خودرویی باشد و جک هر خودرو با خودرو ی دیگر متفاوت است، زیرا متناسب با وزن هر خودرو طراحی می شوند.

زنجیر چرخ

زنجیر چرخ، امنیت مالی و جانی برای راننده ها و سرنشینانشان به همراه می آورد، زیرا زمانی که خودروها در فصول سرد و برفی در مسیرهای لغزنده قرار می گیرند، ممکن است که لیز بخورند و یا اینکه اصلا نتوانند حرکت کنند و برای جلوگیری از این اتفاقات باید زنجیر چرخ داشته باشند و از لغزش و انحراف آن ها جلوگیری شود.

زنجیر چرخ

زنجیر چرخ در فصول سرد سال

آچار چرخ

آچار چرخ، از جمله ابزار آلاتی است که همراه خودرو ارائه می شود و برخی از آچار چرخ‌ها در شکل‌های مختلف +، L و تی وجود دارند.

روغن ترمز

در هر خودرویی، روغن ترمز بسیار مهم است و تمام شدن آن هم به میزان کارکرد خودرو بستگی دارد و بهتر است هر چند مدت آن را بررسی کنید و یک روغن ترمز در خودرو جزء وسایل بسیار مهم و ضروری می باشد و برای اطمینان از حضور آن بهتر است که در جعبه ابزار نگه داری شود.

آب رادیاتور خودرو

به همراه داشتن آب در خودرو، یکی از موارد بسیار مهم است که راننده های خودرو باید به آن توجه داشته باشند و در صورتی که آمپر ماشین بالا روفت و یا در صورت اشکال در رادیاتور بتوانند تا رسیدن به نزدیک ترین تعمیرگاه مشکل را بر طرف کنند.

آب رادیاتور خودرو

آب رادیاتور خودرو در فصل تابستان و مکان های گرم

چراغ‌ قوه

چراغ‌قوه، یکی از ابزارهای بسیار مهم برای قرار گرفتن در تاریکی جاده و خیابان می باشد ودر صورتی که خودرو در این مکان ها خراب شود بسیار به کار می آید.

کپسول آتش‌ نشانی

در انواع خودرو اجزای مختلف زیادی که قابل اشتعال هستند وجود دارد و وجود یک نقص فنی کوچک در سیم برقی خودرو می‌تواند باعث آتش‌سوزی در ماشین شود. به همن دلیل است که وجود یک کپسول آتش نشانی در هر خودرویی در کنار جعبه ابزار لازم و ضروری است و می تواند از یک فاجعه جلوگیری کند.

چاقوی معمولی

چاقو نیز از ابزارهای لازم و ضروری در جعبه ابزار هر خودرویی است و برای بریدن سیم و یا کابل در صورت نبود سیم چین استفاده می شود.

چاقوی معمولی

چاقوی معمولی برای حل مشکلات

مثلث احتیاط یا شبرنگ

در صورتی که رانندگان در مسیرهای کور و خطرناک مجبور شوند که توقف اضطراری و یا اجباری داشته باشند، باید با مثلث شبرنگ توقف خود را به دیگر رانندگان اعلام کنید تا حادثه‌ای پیش نیاید.

همیشه، خودروهای صفر این مثلث‌های شبرنگ را در جعبه ابزار خود دارند و البته که قیمت چندانی هم ندارد و در صورتی که در خودرو وجود نداشته باشد به راحتی می توانید، نمونه ای از آن را خریداری کنید. این مثلث شبرنگ را باید در ۴۵ متری خودرو قرار دهید تا دیگران از توقف خودرو مطلع شوند و دید و فرصت کافی داشته باشند.

برخی ابزارهای دیگر مانند انبردست، آچار فرانسه، آچار قفلی، سیم‌چین و … نیز از ابزارهای لازم و ضروری هستند که باید در جعبه ابزار هر خودرویی باشند.

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، در صورت قصد سفر با خودروی شخصی، بهتر است که لیست ابزارهای ضروری خودرو و یک جعبه ابزار کامل را در ماشین خود به‌ همراه داشته باشید و جدای از سفر رفتن، یکی از مهم‌ترین کارها بعد از انتخاب و خرید ماشین، خرید لوازم ضروری برای خودرو است. حضور این جعبه و محتوایات آن در هر خودرویی بسیار مهم است، زیرا ممکن است در برخی مواقع ایرادات کوچکی مانند پاره شدن تسمه دینام برای خودرو به وجود آید و راننده دسترسی به تعمیرگاه نداشته باشد.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید اینترنتی ابزار میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *