آموزش ابزارآلات

معرفی قفل فرمان خوب

بهترین نوع قفل فرمان

یکی از مسائل بسیار مهم، برای دارندگان خودرو ایمنی آن می باشد و استفاده از یک قفل فرمان خوب و ایمن یکی از راه های افزایش امنیت ضد سرقت خودرو می باشد. به همین دلیل است که قفل فرمان برای ماشین بسیار مهم است و در زمان خرید آن سعی کنید که یکی از با کیفیت ترین های آنرا انتخاب کنید.

ما در این مقاله سعی داریم که مشخصات قفل فرمان با کیفیت بالا، قیمت مناسب و ظاهری شیک را معرفی کنیم.

مزایای استفاده از قفل فرمان

سیستم های امنیتی مانند دزدگیر یکی از موانع اصلی برای عدم دزدی از خودروی شما می باشند و فقل فرمان هم در ردیف دوم قرار دارد و مانع از سرقت خودرو می شود. در ذیل دلایل مهم برای استفاده از این ابزار را بیان می کنیم:

نوعی مانع از سرقت

قفل های فرمان دارای جنسی از فولاد با روکش های مختلف می باشند و این بدنه ی فولادی دارای محافظ بزرگی برای جلوگیری از چرخش فرمان است.

سد روانی برای سارقان

قفل فرمان، علاوه بر جلوگیری از حرکت فرمان، تهدیدی برای سارقان می باشد و آن ها را معرض خطر قرار می دهیم، زیرا اکثر سارقان اعتراف کرده اند که با دیدن قفل فرمان از سرقت خودرو اجتناب کرده اند.

آرامش خاطری برای راننده

شاید قفل فرمان، به صورت صد در صد وسیله ی ایمنی خودرو نباشد، ولی بستن آن باعث آرامش خاطر راننده می شود و خطر سرقت را کاهش می دهد.

سیستم ایمنی ارزان

قفل فرمان، دارای قیمت پایینی نمی باشد، ولی در مقایسه با سیستم های امنیتی دیگری مانند دزدگیر یک گزینه ی اقتصادی محسوب می شود و در زمانی که چنانچه سارقی آن را باز کرد، باز هم می توانید یکی دیگر از آن را تهیه کنید.

ایجاد امنیت بیشتر در برابر سارقین

ایجاد امنیت بیشتر در برابر سارقین و جلوگیری از سرقت خوردرو

راهنمای خرید قفل فرمان خودرو

همانطور که بیان کردیم، قفل فرمان یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی برای افزایش امنیت خودرو می باشد و به همین دلیل دارای مدل های زیادی برای شکل و سیستم قفل مانند مدل کلیدی و یا قفل های رمزگذاری شده می باشد. در ذیل نکات مورد توجه برای انتخاب و خرید مدل مناسب از آن را بیان می کنیم:

جنس قفل فرمان

اولین نکته ای که در زمان خرید و انتخاب قفل فرمان باید توجه داشته باشید، جنس آن می باشد و امروزه بیشتر تولید کنندگان از فولاد برای ساخت آن استفاده می کنند و این جنس باعث افزایش دوام و همچنین بالا رفتن ضریب ایمنی می شود، زیرا دارای وزن سنگین و مقاومت قوی در برابر ضربه های سارقان می باشد.

نوع قفل

قفل استفاده شده در این محصول، بسیار مهم و مورد توجه می باشد و برخی از مدل ها، قفل کامپیوتری و کلید های کناری دارند و در برخی دیگر قفل ها به صورت رمزگذاری شده هستند و می توانید یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

قفل پدال کشویی لوکمس

اندازه طول میله

همیشه برای خرید قفل فرمان، باید به قطر فرمان و مدل وسیله ی نقلیه خود توجه داشته باشید، زیرا اندازه و قطر فرمان برای همه خودروها یکسان نمی باشد و بعضی از فرمان ها دارای  قطر بزرگ تر و برخی دیگر از نظر قطر کوچک تر هستند.

جنس روکش

یکی دیگر از موارد مورد توجه در زمان خرید قفل فرمان خوب، جنس روکش به کار رفته در آن می باشد و هرچه پارچه بهتر و پوشش بهتری داشته باشد، نگه داری و استفاده از آن آسان تر خواهد بود. معمولا مدل های موجود در بازار از فوم صنعتی یا PVC تولید می شوند.

متناسب با مدل ماشین شما

این ویژگی یکی از نکات بسیار مهم و مورد توجه می باشد و در زمان انتخاب آن باید به مدل خودروی خود توجه داشته باشید.

انتخاب متناسب قفل فرمان

انتخاب متناسب قفل فرمان با توجه به مدل ماشین شما

سهولت در استفاده

سهولت در استفاده از این محصول، بسیار مهم می باشد و در برخی از انواع آن ها، اتصالات بین بدنه ها به سختی صورت می گیرد و راننده باید زمان بسیار زیادی را صرف کند و به همین دلیل از قرار دادن قفل روی فرمان منصرف می شود. بنابراین باز و بسته کردن راحت و سریع قفل بسیار مهم می باشد.

نوع کلید قفل فرمان‌

معمولا قفل های مورد استفاده در این محصول، کامپیوتری، در برخی موارد ساده می باشد و اگرچه در گذشته تصور می شد که کلید کامپیوتر با امنیت بالاتر بهتر عمل می کند، اما در عمل تفاوتی بین کلیدها وجود ندارد.

قیمت قفل فرمان

قیمت قفل فرمان خودرو هم یکی از موارد مورد توجه می باشد و در خرید قفل فرمان مناسب و با کیفیت بالا که حتی گران است، زیاد حساسیت به خرج ندهید زیرا به طور کلی هرچه قیمت این محصولات ایمنی بالاتر باشد، دارای ساختار قوی تر و کیفیت بالاتری هم می باشند.

نحوه بستن قفل فرمان

قفل فرمان، دارای دو قسمت داخلی از هر دو طرف می باشد و در دو طرف فرمان خودرو چسبانده می شود. همچنین قفل دارای قسمت بیرونی است و به آن قفل دستگیره می گویند و با کلید بسته می شود.

برای قفل کردن فرمان، یک طرف آن را می توانید تنظیم کنید و طرف دیگر قفل فرمان را بکشید تا فرمان برای تنظیم آن قفل شود. پس از تنظیم قفل فرمان هم می توانید آن را با کلید قفل کنید. برای باز کردن آن هم می توانید در ابتدا فرمان را با کلید باز کنید و سپس دو طرف قفل را جمع کنید.

قفل فرمان دوبل لوکمس

دلایل استفاده از قفل فرمان برای خودرو

برای ایجاد و برقراری امنیت خودرو می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید و یکی از این راه ها استفاده از قفل فرمان می باشد و در ذیل این دلایل را بیان می کنیم:

  • این نوع وسایل امنیتی برای محافظت از ماشین مورد استفاده قرار می گیرد و قفل شدن فرمان و قفل شدن پدال باعث کند شدن سرعت کار سارقان می شود.
  • اکثر سارقان می توانند همه ی موارد امنیتی مانند قفل پدال و … غیره را باز کنند، ولی این باعث بالا رفتن زمان سرقت می شود و در این زمان ممکن است که صاحب خودرو به سمت ماشین باز گردد.
  • سارقان برای حرکت صحیح وسیله ی نقلیه باید قفل را باز کنند و صاحبان وسایل نقلیه می توانند با قفل کردن فرمان از کنترل اتومبیل توسط سارقان جلوگیری کنند.
  • همچنین حتی اگر سارقان سعی داشته باشند که با قفل فرمان تعبیه شده بر روی فرمان رانندگی کند، این کار عملی نمی باشد و این فقل در زمان رانندگی به شیشه ی ماشین برخورد می کند و باعث عدم چرخش فرمان ماشین می شود.
در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید قفل و یراق آلات میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *