آموزش ابزارآلات

نحوه نگهداری از باتری دریل شارژی چگونه است؟

دریل

دریل‌های شارژی، تحول عجیبی در دنیای کارهای فنی و پروژه‌های ساخت و ساز ایجاد کرده اند و در مقایسه با نوع سیمی دارای قابلیت های بیشتری مانند: سهولت جابه جایی و آزادی عمل بیشتر می باشند.

این وسیله دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد و با آن می توانید هر سطحی از دیوار مانند: فلز، چوب و … حفره ای ایجاد کنید.

یکی از مهم‌ترین اجزای سازنده ی این دریل ها، باتری آن است و باعث فراهم کردن منبع تغذیه مورد نیاز برای به کار افتادن دریل می شود.

برای اطمینان از عملکرد و طول عمر بهینه باتری دریل شارژی باید از روش های درست و اصولی برای استفاده از باتری را یاد بگیرید و در حفظ و نگه داری از آن بی توجه نباشید زیرا بی توجهی و عدم اطلاع از نگه داری درست باعث وارد شدن آسیب جدی به باتری می شود. در این مقاله چگونگی نگه داری از باتری دریل شارژی را بیان می کنیم و با استفاده از این روش ها می توانید باتری با طول عمر بالایی داشته باشید:

استفاده از شارژ مناسب

استفاده از شارژ مناسب، اولین نکته در مورد نگه داری از باتری دریل شارژی می باشد و این باتری ها، معمولا به همراه دریل ارائه می‌شود و استفاده ی نادرست از آن ها باعث آسیب جدی به سلول های باتری می شود و عمر مفید آن ها را کاهش می‌دهد.

نگه داری از باتری دریل شارژی در مکان خشک

انتخاب مکان مناسب برای نگهداری از این باتری ها بسیار مهم می باشد و تاثیر قابل توجهی بر روی طول عمر و عملکرد آن دارد.

به همین دلیل باید آن ها را در مکانی خشک، خنک و دور از نور مستقیم خورشید با منابع گرما نگه داری کنید، زیرا دمای بالای محیط باعث سریع تر خراب شدن باتری می شود و ظرفیت را کم می کند و در نتیجه طول عمر را کاهش می دهد. محیط های دارای دمای پایین و سرد هم، باعث یخ زدن باتری و آسیب به سلول های آن می شود.

باتری شارژی

باتری شارژی دریل

مزیت‌های دریل شارژی

این دریل ها، همان طور که در بالا هم بیان کردیم، دارای مزیت های بسیار زیادی می باشند و در ذیل آن ها را بیان می کنیم:

  • بسیار سبک هستند و به همین دلیل دارای قابلیت جابه جایی راحتی می باشند.
  • برای مکان های عدم دسترسی به برق مناسب می باشند.
  • دارای باتری هایی با قدرت بالا می باشند.
  • به دلیل بی سیم بودن، دارای انعطاف بالایی می باشند.
  • به دلیل عدم استفاده از سیم، از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

چگونگی افزایش عمر باتری دریل شارژی

موارد مهم برای افزایش عمر باتری دریل شارژی و تمام لوازم وابسته به باتری لیتیومی را در ذیل بیان می کنیم:

شارژ منظم داشته باشید

باتری‌های لیتیومی و نیکل کادیوم، نسبت به باتری های کم مصرف به تمام شدن کامل شارژ خود نیازی ندارند و برای شارژ مجدد آن ها به روشن شدن نشانگر نیازی نمی باشد.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که چنانچه از این باتری ها برای دریل ها استفاده نکنید، باز هم دارای تخلیه ی شارژ می باشند و به همن دلیل باید مراقب کم شدن شارژ باتری باشید.

در نظر داشتن دمای متوسط باتری شارژی

به هیچ عنوان در هوای سرد و یا گرم تابستان، بلافاصله آن را شارژ نکنید، زیرا باعث کوتاه شدن عمر باتری می‌شود و برای انجام این کار ابتدا باید اجازه دهید که با دمای اتاق هم دما شود و سپس دریل شارژی و یا هر وسیله دیگر خود را شارژ کنید.

نگهداری از باتری

نگهداری از باتری شارژی دریل

تنظیم سرعت و قدرت ابزارهای خود

تنظیم قدرت و سرعت این ابزارها، یکی دیگر از روش‌های افزایش عمر باتری می باشد و در باتری‌های لیتیومی در صورت فشار بالای کار، چراغ‌های باتری چشمک می‌زند و دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می‌شود و باید اجازه دهید که باتری کاملا خنک شود و مجدد کار کردن با آن را آغاز کنید.

محافظت از باتری خود در برابر رطوبت هوا

ابزارآلات شارژی با قرار گرفتن مدام در برابر رطوبت هوا دارای کاهش عمر باتری می شوند و به همین دلیل از باتری‌های قرار گرفته شده در معرض رطوبت هوا استفاده نکنید.

مواظب ولتاژ شارژ دستگاه خود باشید

کنترل ولتاژ، یکی دیگر از موارد مورد توجه می باشد و به همین دلیل هیچ گاه دستگاه‌های خود را با شارژر غیر استاندارد شارژ نکنید و فقط از شارژ خود دستگاه که توسط شرکت سازنده به همراه دستگاه به شما ارائه شده است، استفاده کنید.

افزایش طول عمر باتری

افزایش طول عمر باتری دریل شارژی

قرار دادن دریل در سطحی صاف، تمیز و با دمای متعادل

در زمان تمام شدن کار با دریل، آن را روی زمین نگذارید، زیرا باعث کثیف شدن دریل با گل، خاک و زباله‌های موجود بر روی زمین می شود و یک تکه پارچه برزنتی و یا ورق پلاستیکی محافظت بسیار خوبی برای دریل و البته باتری آن می باشد.

دما و حرارت بالا و شرایط آب و هوایی سرد باعث آسیب به دریل و باتری می شود و در صورتی که مکان زندگی شما دارای آب و هوای سرد و نزدیک به انجماد است، استفاده از محفظه ی مناسب و مطلوب کاملا لازم و ضروری است.

برای داشتن باتری سالم همراه با طول عمر بالا، نکات ذیل را راعایت کنید:

  • همانطور که در دفترچه ی راهنما هم ذکر می شود، باتری اکثر ابزارآلات را باید قبل از استفاده برای اولین بار به مدت ۱۲ ساعت شارژ کنید و بهتر است قبل از تخلیه کامل شارژ، آن را به برق وصل کنید.
  • در صورت استفاده نکردن از باتری در طولانی مدت، ظرفیت مفید آن کم می شود وب هتر است که به شکل منظم از باتری استفاده کنید و در جای مناسبی از آن نگه داری کنید.
  • در صورت افتادن و اصابت این باتری ها با زمین و یا جسم سخت، به صورت کامل خراب می شود و باید در نگه داری از آن ها کوشا باشید.
  • هیچ گاه، دو سر مثبت و منفی باتری لیتیومی را به یکدیگر متصل نکنید، زیرا این کار باعث انفجار می شود.
  • هرگز دو سر این نوع باتری‌ها را چرب نکنید و درمدت زمان طولانی باتری را در دستگاه نگه داری نکنید.

در این مقاله، بهترین روش‌های افزایش عمر باتری دریل شارژی و دیگر ابزارهای الکترونیکی را بیان کردیم و عوامل موثر در کاهش عمر باتری ذکر کردیم و به همین دلیل باید از قرار گرفتن باتری در دمای زیاد به ویژه در هنگام شارژ جدا خوداری کنید و باتری‌های لیتیومی و لوازمی که دارای این نوع از باتری هستند را خارج از محدوده ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد شارژ نکنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید ابزار میتوانید با شماره 09058474852 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *